Održana druga sjednica Koordinacijskog vijeća Urbanog područja Dubrovnik

U sklopu operativne organizacije funkcioniranja integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU) u financijskoj perspektivi 2021.-2027., održana je druga sjednica Koordinacijskog vijeća Urbanog područja Dubrovnik koja se sastoji od načelnika i gradonačelnika jedinica lokalne samouprave u sastavu urbanog područja.

Na sjednici Koordinacijskog vijeća prezentiran je pregled dosadašnjih realiziranih aktivnosti za korištenje sredstava iz ITU mehanizma u navedenoj financijskoj perspektivi, kao i pregled nacrta Provedbenih akata Strategije razvoja Urbanog područja Dubrovnik – Komunikacijske strategije i Komunikacijsko akcijskog plana.

Naime, upravo je Strategija preduvjet za korištenje sredstava iz ITU mehanizma, odnosno uspostava institucionalnog okvira za izradu i provedbu Strategije razvoja urbanog područja donošenje je provedbenih akata SRUP-a Dubrovnik. Strategija će biti dio obvezne dokumentacije koju će svi ITU gradovi, središta urbanih aglomeracija i urbanih područja trebati poslati u projektnoj prijavi na poziv kojeg će u narednom periodu raspisati Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije. Ukupna sredstva koja će kroz ovaj mehanizam biti na raspolaganju za 22 urbana područja u Republici Hrvatskoj iznose 5,16 milijardi kuna.

Podsjetimo, ITU mehanizam omogućuje integriranje sredstava iz različitih europskih fondova i operativnih program te ulaganja tih sredstava u aktivnosti kojima će se ojačati uloga gradova kao pokretača gospodarskog razvoja. Odlukom ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Urbano područje Dubrovnik s Gradom Dubrovnikom kao gradom središtem te općinama Dubrovačko primorje, Župa Dubrovačka i Konavle kao sastavnicama uspostavljeno je u srpnju 2021. godine. Za predsjednika Koordinacijskog vijeća izabran je gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković, a za zamjenika načelnik Općine Dubrovačko primorje Nikola Knežić.

Nadalje, putem mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU) na urbanom području Dubrovnik pruža se mogućnost financiranja širokog spektra investicija, a koje, između ostalog, uključuju infrastrukturu predškolskog odgoja (radovi i opremanje vrtića), nabavu ekološki prihvatljivih vozila i voznog parka, ulaganja u javnu turističku te u zelenu infrastrukturu. Koristeći dostupna sredstva kroz ovaj mehanizam urbana područja mogu također ulagati u višenamjensku sportsku, edukacijsku, sigurnosnu i društvenu infrastrukturu, u razvoj ili nadogradnju digitalnih usluga  i proizvoda, izgradnju i opremanje poslovne infrastrukture za potrebe malog i srednjeg poduzetništva, kao i u  opremanje socijalne infrastrukture. Područja ulaganja uključuju kulturnu baštinu (građevinski i konzervatorski radovi na  objektima kulturne baštine) te tzv. Brownfield projekte, a koji obuhvaćaju bivše industrijske i vojne lokacije, onečišćena zemljišta, napuštene lokacije i objekte te njihovu obnovu i revitalizaciju, odnosno prenamjenu u objekte društvene, obrazovne, kulturne, sportske, turističke i druge namjene ili u zelene površine.

PROSLAVA DANA OPĆINE I 30. OBLJETNICE OSLOBOĐENJA ŽUPE DUBROVAČKE

Pred nama je tjedan u kojem će se obilježiti Dan općine i 30. obljetnica oslobodenja Župe dubrovačke od srpsko crnogorske agresije.

Predstavnici Općine Župa dubrovačka zajedno s predstavnicima Udruga proizašlih iz Domovinskog rata, u srijedu 25.svibnja, položit će  vijence kod spomen-ploča palih hrvatskih vitezova. Polazak povorke  prema spomen pločama iz Općine je u 17:30 sati.

Na sam dan općine, u četvrtak  u 17:00 sati, na Spomen obilježju u Mandaljeni upriličit će se Sveta misa, nakon čega će uslijediti zajedničko polaganje vijenaca uz molitvu i odrješenje za sve hrvatske vitezove.

U 18:30 istog dana, u Hotelu Sheraton, upriličit će se Svečana sjednica općinskog vijeća na kojoj će se uručiti nagrada za životno djelo posthumno, Stijepu Galjufu. Nakon svečane sjednice uslijedit će Svečana Akademija sa predstavnicima brigada, postrojbi i članova udruga proizašlih iz Domovinskog rata kojima će se tom prilikom dodijeliti povelje zahvalnosti za sudjelovanje u ratnim vojnim operacijama oslobođenja Župe dubrovačke.

Predavanje o ratnim događanjima na području Župe dubrovačke održat će ravnateljica muzeja Domovinskog rata, Varina Jurica Turk.

Ovim putem pozivaju se svi branitelji koji su sudjelovali u obrani i oslobođenju Župe dubrovačke od srpsko crnogorske agresije da se, ukoliko žele, nazočiti Svečanoj Akademiji jave lokalnim braniteljskim udrugama ili Općini Župa dubrovačka kako bi osobno mogli preuzeti pozivnice.

Brojna sportska događanja  i humanitarne aktivnosti, kao i prethodnih godina  obilježit će se u sklopu proslave Dana Općine.

POZIV BRANITELJIMA ŽUPE DUBROVAČKE

Povodom Dana Općine i 30-.te obljetnice oslobođenja Župe dubrovačke, u četvrtak 26. svibnja, s početkom u 18.30 u Hotelu Sheraton upriličit će se Svečana Akademija. Predavanje o ratnim događanjima  na području Župe dubrovačke održat će ravnateljica Muzeja Domovinskog rata, Varina Jurica Turk.

Tom prilikom dodijelit će se povelje zahvalnosti svim postrojbama i ratnim udrugama za sudjelovanje u ratnim vojnim operacijama oslobođenja Župe dubrovačke.

Ovim putem pozivaju se svi branitelji koji su sudjelovali u obrani i oslobođenju Župe dubrovačke od srpsko crnogorske agresije da se, ukoliko žele nazočiti Svečanoj Akademiji, jave lokalnim braniteljskim udrugama ili Općini Župa dubrovačka kako bi mogli preuzeti pozivnice.

Također obavještavamo branitelje kako će predstavnici Općine Župa dubrovačka zajedno s predstavnicima Udruga proizašlih iz Domovinskog rata položiti  vijence kod spomen-ploča palih hrvatskih vitezova.

Polazak povorke  prema spomen pločama iz Općine je u srijedu u 17:30 sati.

Provedbeni program Općine Župa dubrovačka do 2025. godine

Na jučerošnjoj sjednici Općinskog vijeća Općine Župa dubrovčka među ostalim točkama uvojeno je i Izvješće o stanju u prostoru Općine Župa dubrovačka 2017.-2020.

Radi se o dosta opširnom dokumentu s priličnim brojem zanimljivih informacija i podataka, a isti možete pogledati na poveznici:

Izvješće o stanju u prostoru za 2017-2020

Također, neovisno o sjednici Općinskog vijeća, objavljen je i Provedbeni programOpćine Župa dubrovačka do 2025. godine.

Moramo naglasiti da sukladno Zakonu o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske (Narodne novine 123/17), ovaj dokument izrađuje i donosi izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave tj. općinski načelnik, a ne predstavničko tijelo (Općinsko vijeće).

Provedbeni program jedinice lokalne samouprave kratkoročni je akt strateškog planiranja povezan s višegodišnjim proračunom kojeg donosi gradonačelnik, odnosno općinski načelnik, a odnosi se na mandatno razdoblje te opisuje prioritetne mjere i aktivnosti za provedbu ciljeva iz povezanih, hijerarhijski viših akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Za provedbu Provedbenog programa Općine Župa dubrovačka te za praćenje i izvještavanje o provedbi nadležna je Općina Župa dubrovačka na čelu s načelnikom kao odgovornom osobom.

Provedbeni program – Župa Dubrovačka

OBAVIJEST O ODVOZU KRUPNOG (GLOMAZNOG) OTPADA

Krupni (glomazni) otpad moguće je odložiti u PONEDJELJAK (23. svibnja), UTORAK (24. svibnja) i SRIJEDU (25. svibnja) u spremnike postavljene na sljedećim lokacijama:

  1. Donji Brgat (pored odlagališta)
  2. Čibača (iza Prime)
  3. Čibača (Potočina)
  4. Zagruda
  5. Soline (odlagalište)

Krupni (glomazni) otpad može se besplatno odložiti u sljedeća reciklažna dvorišta:

  1. Pod Dubom, Vladimira Nazora 2A, Dubrovnik
  2. Mokošica, Vinogradarska 2, Mokošica

Građani također mogu i naručiti uslugu odvoza i zbrinjavanja glomaznog otpada putem telefona 0800 606 707.

Krupni (glomazni) otpad moguće je odložiti u PONEDJELJAK (23. svibnja), UTORAK (24. svibnja) i SRIJEDU (25. svibnja) u spremnike postavljene na sljedećim lokacijama:

  1. Donji Brgat (pored odlagališta)
  2. Čibača (iza Prime)
  3. Čibača (Potočina)
  4. Zagruda
  5. Soline (odlagalište)

Krupni (glomazni) otpad može se besplatno odložiti u sljedeća reciklažna dvorišta:

  1. Pod Dubom, Vladimira Nazora 2A, Dubrovnik
  2. Mokošica, Vinogradarska 2, Mokošica

 

Građani također mogu i naručiti uslugu odvoza i zbrinjavanja glomaznog otpada putem telefona 0800 606 707.

 

OBAVIJEST O TRENUTNOJ LOKACIJI MOBILNOG RECIKLAŽNOG DVORIŠTA U OPĆINI ŽUPI DUBROVAČKOJ

 

 Mobilno reciklažno dvorište u razdoblju od 16. svibnja do 31. svibnja 2022. godine nalazit će se  u naselju SOLINE, a radit će SRIJEDOM i SUBOTOM od 9:00 do 12:00 sati.

Raspored i lokacije rada mobilnog reciklažnog dvorišta na području Općine Župa dubrovačka možete vidjeti na sljedećoj poveznici https://zupa-dubrovacka.hr/wp-content/uploads/2022/05/Raspored-Mobilno-RD-Zupa-2022.pdf.

Više o radu mobilnog reciklažnog dvorišta možete vidjeti na stranici Općine Župa dubrovačka https://zupa-dubrovacka.hr/mobilno-reciklazno-dvoriste/.

Projekt „Nabava mobilnog reciklažnog dvorišta za Općinu Župa dubrovačka“ sufinancirala je  Europska unija iz Kohezijskog fonda.

Više informacija o EU fondovima možete pronaći na internet stranici www. strukturnifondovi.hr.